U.

Brand Profile

2011年よりスタートしたユードットは、一貫して日本の東京で生産をし、安心で柔らかなはき心地と豊富なカラー展開とサイズバリエーションで男女問わず幅広い層に人気のブランドです。ブランドコンセプトの「遊び」と、裏コンセプトの「優しさ」は、音読みで「ユー」。ブランド名の「U」には遊び心と優しさのほか、UNIVERSALのU、あなたのYOU、靴だけにとどまらないアイテムUTILITY、UNLIMITEDなオーダー、UNIQUE性、それらが一つのUNIONとなり「U」にまつわる様々なメッセージが込められています。 2013年S/SにはPIPE HOUSEシリーズを発表し、靴には珍しいパッケージで展開する。靴の概念を取っ払い、筒箱にすることにより雑貨を意識した新しい靴の種類として提案をしている。
Ever since its first collection in 2011, U-DOT became wildly popular, not only for its wide variety of sizing and colors, but also for its incredible softness. What makes U-DOT more special is its commitment to the production in Tokyo. Leather, shoe strings, and soles — All the materials necessary for shoe-making are made in Japan, and manufactured in our own factory in Asakusa. The brand logo, “U” represents Japanese word, “PLAY”. This comes from the designer’s belief to embrace uniqueness and individuality through custom order.

OUR TEAM

DESIGNER PROFILE

Designer 猪俣 工 TAKUMI INOMATA

 

ファッション業界とは畑違いの商社で勤務の傍、靴の学校に通い、卒業後に都内の靴工場にて企画と営業に従事。様々なドメスティックブランドの靴を手掛け数々の名靴を生み出す。2012年よりイタリアのショールームからコレクションを発表。猪俣自身がデザイン、ディレクションする「ユードット」の成長とともに、シューズデザイナーとして国内外問わず活躍の場を広げる。2019年10月には株式会社スタジオナンバーファイブとして登記、代表取締役に就任。
Takumi has been in shoe industry since 2006. Many of his notable work allowed him to begin his own collection, U-DOT in 2012. He’s also notable for his love and passion for movies. His inspiration of shoe design often comes from movies.

WHAT IS HE DOING?